Local

[Local][bsummary]

Politică

Bani și Afaceri

[Bani și Afaceri][bsummary]

health

Administrativ

vehicles

Local

Samsarii de autoturisme vânează licitațiile organizate de finanțele publice locale

De la începutul acestui an, printr-o ordonanţă de urgenţă a guvernului Grindeanu, toţi cei care fac comerţ cu autoturisme – samsarii – sunt obligaţi să plătească taxe către Finanţele Publice locale.


Mai exact, în ordonanţă este precizat că persoanele care vând mai mult de 5-6 maşini sunt luaţi în vizor de către agenţiile judeţene ale Finanţelor Publice din fiecare judeţ şi puşi să cotizeze la stat.

Totuşi, chiar dacă ordonanţa prevede acest lucru, nu există şi nu avem informaţii că s-ar pregăti o lege în acest sens.

În urma mai multor verificări efectuate de autorităţile din domeniul finanţelor la primăriile din Ialomiţa, s-a constat faptul că există persoane care au în proprietate un număr mai mare de autovehicule pe care, la scurt timp, le înstrăinează.

Totuşi, cât timp samsarii nu sunt prinşi în fapt, e greu de apreciat dacă se ocupă cu bişniţa sau nu.

Mai mult decât atât, în ultima perioadă, mai multe persoane aflate în astfel de situaţii au început să se adreseze instanţelor de judecată, unii dintre ei având chiar câştig de cauză pe fond, la instanţele locale.

Culmea, o bună sursă de provenienţă a autoturismelor pentru bişniţari o reprezintă chiar Finanţele Publice locale.

Licitaţiile organizate de AJFP Ialomiţa, pline ochi de samsari

Nicu Stan, preşedintele Sed Lex Ialomiţa, consideră că taxarea samsarilor este o idee bună, reprezentând o sursă de venit semnificativă pentru bugetul statului. Totodată, acesta ne-a precizat că foarte mulţi dintre ei obişnuiesc să vină la licitaţiile organizate de Finanţele din Ialomiţa, la care se valorifică bunuri devenite proprietatea statului, printre care şi autoturisme.

"Îţi dau un exemplu din activitatea pe care o desfăşor acum, cu valorificarea bunurilor devenite proprietatea statului. Am constatat că, în ultimul an de zile, cam aceleaşi persoane vin la licitaţii. Noi, printre alte mărfuri, avem şi autoturisme. După cum am spus, constat, cu interes, că vin cam aceleaşi persoane pentru a intra în posesia autoturismelor. Nu sunt din Ialomiţa (n.red: persoanele), sunt din Bucureşti, şi, doar văzându-le îţi dai seama cu ce se ocupă. (...) Eu nu pot să cred că acea persoană care se chinuieşte să obţină un preţ mai mic, dar cumpără maşina la preţul pe care, până la urmă, îl stabileşte comisia, pierde ceva. O ia cu 2.500 de euro, bagă nu ştiu câţi bani, se duce prin alte zone ale ţării, o vinde, şi tot câştigă măcar 500 de euro", susţine Nicu Stan.

În acelaşi timp, acesta consideră că practica samsarilor, aceea de a cosmetiza maşinile uzate, poate reprezenta un real pericol pentru siguranţa în traficul rutier.

"Pericolul cel mai mare la maşinile astea, pe care le gestionează samsarii, este siguranţa în circulaţie. Să fim serioşi, toate sunt cum sunt aduse, oare nu-ţi pui întrebarea: oare ăla din Germania sau Austria, care le lasă la preţuri mici, de ce le lasă? De ce autoturismul nu este valorificat acolo?", a spus preşedintele Sed Lex.

Andrei Banu