Inițializează o căutare

Proiect al Ministerului Dezvoltării pentru o problemă acută. În Ialomiţa, nici o localitate nu are arhitect-şef

Ministerul Dezvoltării anunţă că a lansat în dezbatere publică un proiect care ar debloca problema lipsei arhitecţilor-şefi din localităţi. "Autorizaţiile de construire pot fi eliberate dacă un proiect se încadrează în planul urbanistic zonal şi cel general al unei localităţi. Arhitectul şef al localităţii este însărcinat cu implementarea prevederilor acestora, dar 14 judeţe, 49 municipii şi 140 de oraşe din România nu au un arhitect şef", afirmă ministrul Cseke Attila. În judeţele Gorj, Buzău şi Ialomiţa, nici o localitate nu are arhitect-şef.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei arată, într-un comunicat de presă transmis, miercuri, că a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului care are scopul de a încuraja dezvoltarea localităţilor prin deblocarea problemelor legate de lipsa arhitecţilor şefi.

„Autorizaţiile de construire pot fi eliberate dacă un proiect se încadrează în planul urbanistic zonal şi cel general al unei localităţi. Arhitectul şef al localităţii este însărcinat cu implementarea prevederilor acestora, dar 14 judeţe, 49 municipii şi 140 de oraşe din România nu au un arhitect şef. Problema este şi mai acută în mediul rural: doar 19 din cele 2.862 comune au arhitect şef", a arătat ministrul Cseke Attila.

El a adăugat că în judeţele Gorj, Buzău şi Ialomiţa, nici o unitate administrativ-teritorială nu are arhitect şef.

 Conform comunicatului, unităţile administrativ-teritoriale vor putea coopera în vederea desfăşurării activităţilor de control, inspecţie, urbanism şi amenajarea teritoriului, pe principii de eficienţă, eficacitate şi economicitate. Asta se poate face la nivelul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară ai căror membri sunt, sau la nivelul structurilor judeţene cu personalitate juridică ale structurilor asociative, ori la nivelul structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale recunoscute ca fiind de utilitate publică.

Pentru comunele care nu aparţin unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, atribuţiile arhitectului şef vor fi îndeplinite de către un funcţionar public din aparatul de specialitate al primarului. Acesta trebuie să fie absolvent al cursurilor de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor.

De asemenea, va fi eliminată atestarea profesiei de arhitect-şef exclusiv de către Registrul Urbaniştilor din România şi se va reglementa posibilitatea realizării cursurilor de specialitate de către Institutul Naţional de Administraţie.

„În prezent doar 1.973 persoane sunt atestate RUR şi lucrează în administraţia publică locală doar 183. România are 3.228 unităţi administrativ-teritoriale care au nevoie de un arhitect şef. Este evident că pe baza reglementărilor actuale lipsa arhitecţilor şefi nu poate fi soluţionată", a arătat ministrul Cseke Attila.

Totodată, obligativitatea de a avea şapte ani vechime în specialitatea studiilor a fost redusă la cinci ani pentru arhitecţii şefi din municipii şi oraşe şi la trei ani în comune.

Elena Georgescu



Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare