Inițializează o căutare

SAMGPL

Negocieri cu INCAS pentru terenul fostului aerodrom de la Alexeni

Proiectul Consiliului Judeţean Ialomiţa, de valorificare a fostei unităţi militare de aviaţie de la Alexeni, revine în atenţia opiniei publice odată cu reluarea negocierilor cu reprezentanţii Institutului Naţional pentru Cercetări Aerospaţiale.


Şi dacă detalii despre runda de negocieri pe care Alexandru Potor, administratorul public al Judeţului Ialomiţa, le-a purtat recent încă nu au fost comunicate nici pe canalele oficiale ale administraţiei judeţene, nici pe cele neoficiale, Marian Pavel ne-a precizat că interesul pentru valorificarea potenţialului zonei există. Acesta ar fi atât din partea conducerii Consiliului Judeţean, cât şi al celor două entităţi evocate până acum, INCAS şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă: „Există, în prezent, interes şi din partea noastră, dar şi din partea INCAS pentru semnarea unui protocol de asociere în vederea dezvoltării unei zone de cercetare în perimetrul fostului aeroport militar. Există o suprafaţă de 15 hectare care va fi destinată acestui proiect de cercetare. Alături de INCAS, va fi implicată în proiect şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă“, ne-a precizat Marian Pavel.

Practic, viitorul centru de cercetare în domeniul aviaţiei ar urma să fie doar o parte din complexul de la Alexeni, în condiţiile în care Pavel afirmă că a rămas neschimbat planul ca suprafaţa de 300 de hectare să fie scoasă la licitaţie în vederea construirii viitorului aeroport: „Ideea este, în continuare, ca pe suprafaţa respectivă să se construiască orice ţine de domeniul aviaţiei, fie că este vorba de un aeroport sau de o bază de mentenanţă pentru avioane. Poate fi aeroport de pasageri sau cargo, depinde doar de cel care va câştiga licitaţia şi va veni să investească. Avem un caiet de sarcini în baza căruia vom scoate la licitaţie terenul cu destinaţia de aeroport, care înseamnă inclusiv o zonă de terminal unde se poate face mentenanţă. Cel care va câştiga licitaţia va trebui să folosească pista şi celelalte dotări pe care le presupune obiectivul respectiv“, a mai afirmat Pavel.

Şeful administraţiei judeţene a reafirmat şi ideea că nu-şi doreşte ca viitorul aeroport să fie „o gaură neagră“: „Majoritatea Consiliilor Judeţene care gestionează aeroporturi au probleme financiare serioase, pentru că sunt subvenţionate. Iar aceste probleme sunt legate de costurile de operare. De aceea, eu nu pot să impun unui privat să investească într-un obiectiv din care să piardă bani. E şi interesul nostru să genereze profit“, a mai explicat Pavel.

Preşedintele CJI a mai menţionat şi faptul că, pe lângă INCAS şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, există, în acest moment, interes din partea altor 6 potenţiali investitori care au depus scrisori de intenţie în acest sens.

Administraţia judeţeană are la dispoziţie încă 15 ani în care poate valorifica obiectivul preluat în administrare în 2017, în caz contrar, fostul aeroport militar de la Alexeni urmând să revină la Ministerul Dezvoltării.

Robert-Viorel Dincă




Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare