Inițializează o căutare

SAMGPL

Cele patru spitale din Ialomița, pe „lista mitei” publicată de un portal


// AUTOR: Robert-Viorel Dincă

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Slobozia, spitalele municipale din Urziceni şi Feteşti, dar şi Spitalul Orăşenesc Ţăndărei figurează într-un sondaj în care pacienţii din primele nouă luni ale anului au fost întrebaţi dacă au dat şpagă.

Rezultatele publicate inclusiv pe site-ul Ministerului Sănătăţii relevă faptul că, de la începutul anului, 25 dintre pacienţii principalei unităţi de îngrijire din judeţ au reclamat faptul că au dat mită cadrelor medicale din Spitalul Judeţean. Numărul este apreciat ca fiind irelevant de către Mariana Iancu, managerul SJU, din cel puţin două motive: unul ar fi acela că „oricine poate să spună că i s-a cerut mită fără să poată să şi aducă dovezi în sprijinul acestei afirmaţii”. În opinia Marianei Iancu, în actualele condiţii din spitalele româneşti, „nu e nimeni nebun să mai rişte să ceară bani pentru serviciile medicale”. În plus managerul SJU afirmă că, şi în cazul în care numărul avansat de autorii sondajului ar avea acoperire în realitate, acesta este irelevant în condiţiile în care, în prima jumătate a anului, adresabilitatea Spitalului Judeţean de Urgenţă a fost de aproximativ 48.000 de pacienţi.

La Spitalului Feteşti a fost „...rea-voinţă“

La rândul său, Nicolae Dugală, managerul Spitalului Municipal „Anghel Saligny”, care figurează în statistica Anti-Bribery Sinergy cu un număr de şapte cazuri de mită, apreciază că datele sunt irelevante şi pot fi puse, dată fiind metoda de culegere a informaţiei, şi pe seama... relei-voinţe: „Nu cred că cifrele raportate au vreo relevanţă atâta timp cât raportarea se face sub rezerva anonimatului şi fără cea mai mică posibilitate de verificare. Mie, personal, nu mi s-au adus la cunoştinţă de către pacienţi sau aparţinători cazuri în care medicii sau asistenţii din spital să le fi cerut mită pentru a-şi îndeplini misiunea. Ceea ce mă face să am mari semne de întrebare cu privire la autenticitatea datelor publicate”.

Ca şi în cazul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Slobozia, numărul cazurilor de mită raportat la cel al pacienţilor care au apelat la serviciile spitalului pare insignifiant, situându-se undeva la 0,4% dintr-un total de aproximativ 15.000 de prezentări în primele şapte luni ale anului 2019.

8 cazuri la Spitalul Urziceni, 4 la Ţăndărei

În statisticile Anti-Bribery Synergy, Spitalul Municipal din Urziceni figurează cu opt cazuri de dare de mită iar Spitalul Orăşenesc din Ţăndărei cu patru.

Cele mai multe cazuri de mită, respectiv 153, au fost înregistrate în primele şapte luni ale anului 2019 în cadrul Spitalului Universitar de Urgenţă din Bucureşti, conform datelor făcute publice de portalul Anti-Bribery Synergy. Autorii cercetării de piaţă au publicat la începutul săptămânii prima sinteză a unui indicator utilizat pentru monitorizarea performanţelor operaţionale în domeniul prevenirii şi combaterii mitei în spitalele din România

Mecanismul de feedback este un instrument de monitorizare cu privire la calitatea serviciilor a 352 spitale publice din România şi este reprezentat de un chestionar aplicat prin SMS sau Web ce cuprinde un set de 10 întrebări:

1. Cât de mulţumit sunteţi de serviciile medicale oferite de spital?

2. Cât de mulţumit sunteţi de activitatea şi implicarea medicului?

3. Cât de mulţumit sunteţi de curăţenia din spital?

4. A fost nevoie să cumpăraţi medicamente sau alte materiale sanitare?

5. Cât de mulţumit sunteţi de activitatea şi implicarea asistentelor medicale?

6. Aţi primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament?

7. Aţi recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?

8. Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?

9. Vi s-au solicitat bani sau atenţii de către medici sau asistente?

10. Doriţi să raportaţi responsabilului anticorupţie al Ministerului Sănătăţii faptul că vi s-au solicitat bani sau atenţii?

Anti-Bribery Synergy este un organism de certificare acreditat internaţional şi cu operaţiuni la nivel global specializat în audit, evaluare şi certificare a sistemelor de management anti-mită, bazate pe standardul internaţional ISO 37001.


Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare