Inițializează o căutare

SAMGPL

Clementina Tudor, managerul Centrului Cultural Ionel Perlea: Participarea internaţională ne-a apropiat de orizonturi artistice care odinioară erau inaccesibile


Managerul principalei instituţii de cultură din judeţ afirmă că printre marile câştiguri obţinute de comunitatea din Ialomiţa la finalul ediţiei 2021 a festivalului-concurs care poartă numele marelui dirijor Ionel Perlea se numără şi acela de a fi redus distanţele geografice care separă România de restul lumii.

Cu ochii pe palmaresul celor patru evenimente care au compus „reţeta” ediţiei cu numărul 31, Clementina Tudor afirmă că, în mod cert, acum, Orientul Îndepărtat nu mai este chiar aşa departe de România: „Cu siguranţă, participarea internaţională (şi) la ediţia de anul acesta, mai ales în condiţiile create de contextul pandemic, confirmă faptul că ne-am apropiat de orizonturi artistice care altă dată păreau inaccesibile. Iar faptul că avem un câştigător cu o carte de vizită impresionantă nu face decât să confirme măsura în care numele, dar mai ales cariera lui Ionel Perlea, a atras participanţi de cel mai înalt nivel”, afirmă Clementina Tudor.

Managerul Centrului se declară convinsă şi că o parte din succesul ediţiei de anul acesta se datorează şi faptului că laureaţii au confirmat ceea ce prodigioasa carieră părintelui spiritual al manifestării a demonstrat cu prisosinţă. Anume - faptul că reuşita este o combinaţie fericită de muncă şi talent: „Nu este suficient doar talentul, trebuie să şi munceşti foarte mult. Este o formulă pe care nu putem spune că a patentat-o Ionel Perlea. Dar, el a fost cel care a ilustrat-o, poate, cel mai bine dintre marii muzicieni români. A fost o finală de şase extrem de interesantă, din acest punct de vedere. Pe lângă cei care au rădăcini asiatice, au fost şi un american get-beget şi o poloneză care au avut plusul numit experienţă, dar juriul a premiat inovaţia. Şi asta mi-a adus aminte de faptul că Ionel Perlea nu a renunţat niciodată la a se perfecţiona chiar prin inovaţie. Cred că asta l-a făcut diferit...”, ne-a declarat Tudor.

Reprezentanta CCIP, organizatorul celui mai important eveniment anual al vieţii culturale ialomiţene, afirmă că o impresie puternică i-a creat modul în care participanţii la masterclass-ul de dirijat coordonat de Dumitru Goia au reuşit să se concentreze. Asta, în ciuda emoţiilor care nu au lipsit şi care au dat un plus de frumuseţe concursului.

În plus, pentru că aminteam anterior de câştigurile ediţiei 2021 a manifestării, Clementina Tudor mai spune că valoarea participanţilor a fost confirmată şi de selecţia extrem de riguroasă făcută de jurii: „Sunt voci care au afirmat că era frumos ca toţi participanţii să primească ceva pentru că aşa ar fi fair-play. Eu consider că aici nu e loc pentru aşa ceva. Lupta este atât de puternică şi precizia este atât de importantă încât doi dintre finalişti nu au primit nimic în timp ce concurentul de pe locul secund a primit patru premii. Vorbim despre un proces de selecţie inevitabil...”, a mai precizat managerul instituţiei de cultură.

În palmaresul celei de-a cincea ediţii a concursului internaţional de dirijat au intrat David Bui – dirijor german cu „rădăcini” coreene, japonezul Shizuo Kuwahara, Andrew Joon Choi – american de origine coreeană şi românul Mircea Pădurariu. Românul a primit şi premiul oferit de orchestra „Ionel Perlea” şi pe cel acordat de Filarmonica „Banatul” din Timişoara.

Colecţia de premii care au recompensat evoluţia primilor patru clasaţi a fost completată de cele două premii speciale pe care Filarmonica din Sibiu le-a acordat lui David Bui şi Shizuo Kuwahara, respectiv cel acordat de Opera din Braşov japonezului Kuwahara.

În cronica de anul acesta a evenimentului de la Slobozia rămâne o remarcă a lui Sabin Păutza, preşedintele onorific al juriului. Întrebat dacă evenimentul de la Slobozia este cel mai mare concurs de dirijat din ţară, Păutza a răspuns: „Nu este cel mai mare, este singurul!”

De menţionat ar fi, la final, şi momentul cu adevărat de gală oferit publicului din Sala „Europa” de soprana Alexandra Grigoraş şi tenorul Andrei Manea, impresionanţi în rolul Violetei, respectiv al lui Alfredo, în spectacolul „Traviata”.

Robert-Viorel Dincă


Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare