Inițializează o căutare

SAMGPL

Dacă nu se scufunda, nu se afla! Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor a vândut cu 100.000 de lei un vas de pasageri primit cadou

Povestea navei primită cadou de Episcopia Sloboziei şi Călăraşilor începe în 2009 când vasul, aflat la vremea respectivă în administrarea Primăriei Călăraşi, a fost cedată cu titlu gratuit Episcopiei Sloboziei şi Călăraşilor. Vasul a fost folosit o perioadă pentru plimbări de agrement de către înaltele feţe bisericeşti şi musafirii pe care i-au primit la Călăraşi. Activitatea de turism nautic fiind considerată, probabil, neprofitabilă, vasul a constituit în anul 2009 obiectul unei tranzacţii între Episcopie şi firma Agrirom Grădiştea, controlată de omul de afaceri Cornel Purcărea. Afaceristul suspectat la începutul anilor 2000 inclusiv de trafic cu armament a abandonat, pentru unii inexplicabil, „achiziţia” în raza portului fluvial Călăraşi. Lăsată fără personal de siguranţă, nava s-a scufundat din cauza fluctuaţiilor nivelului apelor fluviului, în apropierea unui alt vas, „Draga 3297”, aflată în proprietatea ANIF Călăraşi, moştenitoarea fostului IEELIF.


Teoretic, armatorul ar fi trebuit să se ocupe de ranfluarea epavei, lucru care nu s-a întâmplat nici după aproape un deceniu de la momentul în care proprietarul a abandonat vasul „Tomis”. Dubios este faptul că, deşi armatorul a fost notificat de Căpitănia Portului Călăraşi, nu a făcut nici cel mai mic demers pentru a elibera zona ocupată de vasul pe care, teoretic, îl are în proprietate. Mai mult decât atât, nici responsabilii Căpităniei nu au făcut paşii următori, pe care îi presupune situaţia în care se află vasul, adică notificarea Administraţiei Porturilor Dunării Fluviale. Iulian Neagu, şeful punctului de lucru Călăraşi al APDF, a relatat că, deşi sediul Căpităniei Călăraşi se află la aproximativ 200 de metri de cel al APDF, dialogul între cele două instituţii e blocat. Conform procedurilor, APDF ar fi trebuit să scoată epava de pe şenalul navigabil pe cheltuiala proprie urmând ca banii cheltuiţi pe operaţiunea de ranfluare să fie recuperaţi în instanţă de la Agrirom, în calitate de proprietar al navei

Între timp, nava a început să fie demontată, bucată cu bucată, din câte se pare de oamenii Agrirom, care încearcă astfel să-şi recupereze, fie şi parţial, banii plătiţi Episcopiei şi Călăraşilor. Pentru o bucată de fier vechi care, deşi nu încurcă navigaţia în zonă, poate constitui un pericol veritabil în perioadele în care prezenţa în zonă este mascată de apele crescute ale fluviului.

În plus, din cauza faptului că nava, eşuată la kilometrul 98 se află într-o extremitate a danei de operare, îngreunează activitatea firmei Agrovet SRL, care are în proprietate dana respectivă.

Ce se mai ştie la această oră, la nivel de speculaţie, însă, este că „Tomis” ar fi trebuit să ajungă, prin interpuşi, în proprietatea unui personaj politic local, interesat în dezvoltarea turismului local.

Robert-Viorel Dincă


Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare